Dato og tid er 19. august 2018, 10:44

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Fast Bruger
Fast Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Notorious B.I.G. udgav i 1994 albummet Ready to Die med tracket Juicy, der bl.a. blev placeret som nummer 7 på VH1s liste over de 100 bedste hiphopnumre nogensinde ever. Albummet var produceret af Poke of Trackmasters og gode gamle Puff Daddy.

Nummeret indeholdt et sample fra Mtumes Juicy Fruit

Pete Rock har senere udtalt, at ideen til beatet oprindeligt var hans, men at det blev stjålet af P.Diddy, der var forbi Petes crip en dag, hvor beatet kørte. Pete Rock blev (måske af denne grund) senere hyret til at lave et remix. Han brugte det samme sample.

"And if you don't know, now you know."

Veteran
Veteran

Geografisk sted: Odense
Dope.

Mere af samme skuffe tak!

Er det meningen vi andre skal fortsætte tråden? :)

Super Bruger
Super Bruger
Brugeravatar

Så fortsætter jeg den.

I 1969 udgav The Winstons 7" singlen "Color him father". På b siden lå nummeret "Amen, brother", der indeholdt en 5 sekunder lang trommesolo udført af trommeslager Gregory Cylvester Coleman (may he rest in peace).

Break ved 1:30

Trommebreaket, som senere blev bedre kendt som "the Amen break", blev berømt i 80'erne efter at mennesket lærte sample-kunsten. Breaket gemmer sig på tonsvis af numre, lige fra NWA til The Prodigy. Her er 250 af dem.

Selvom breaket er samplet på utallige gamle hip hop tracks, er dets måske største berømthed under andre genre som f.eks. Drum and bass, Jungle osv. Mange mener med hånden på hjertet, at denne trommesolo var skyld i flere subkultures opståelse. Altså, de 5 sekunders trommer, der har haft størst indflydelse på musikkens historie.

Det var historien om verdens (måske) mest kendte trommebreak.

Fast Bruger
Fast Bruger

Super Bruger
Super Bruger
Brugeravatar

haha, hør hvor premo snakker om Come Clean med Fat Joe

V.I.P.
V.I.P.
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Tjeck den her hvis du lige har 1 1/5 time. God knowledge.

Edit: 9th Wonder + En professor og en anden dude diskuterer Nas' Illmatic, og det at sample soul. DET ER SVEDIGT!!!

Greased Up Records

Senest rettet af Shatter Hands 14. marts 2011, 19:05, rettet i alt 1 gang.

Fast Bruger
Fast Bruger

Geografisk sted: 2500 Valby
Tjek evt. www.thesource.com og deres history lesson her er fra d. 13 marts http://www.thesource.com/articles/52950 ... rch-13th-/

Fast Bruger
Fast Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Sad tidligere og stenede over Eminems nye track, og mente også, at der blev hated en del i tråden. Men jeg vil give ret i, at det er et underligt udspil. Det bedste jeg vil sige, er, at jeg gerne vil høre det igen i byen.

Det tæller så også rigtigt meget i min bog 8) .

Men tilbage til timen.

For hvad er, at tage hiphoppen tilbage til sine rødder?

Er det at holde et block party med en dj og nogle breakere?

http://en.wikipedia.org/wiki/DJ_Kool_Herc#The_break

I Eminems tilfælde er det måske mere i nærheden af dette interessante track, der har features af Proof og Bugz, der begge blev nakket i en for ung alder i det hårde Detroit. Detroit, baby...

Lidt medfølgende læsning:

http://en.wikipedia.org/wiki/D12#Death_of_Bugz

Men hvor kommer du fra? Hvad er dine rødder?

I mit tilfælde kan meget af mine hiphop-rødder i hvert fald musikalsk spores tilbage til det ultrafede album 19 Naughty III med supergruppen Naughty by Nature. Nyd et hør eller et genhør. (Prøv lige at tjekke introen :D )

Dengang i 1993 boede jeg også i det hårde område i Frederikssund. Frederikssund, baby.

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

Godt indlæg, og fedt at tage den her tråd op igen!

Jeg må indrømme, at det smerter mig en smule at se mit store barndomsidol blive ristet for fuld ild i den anden tråd. :cry: Jeg er blot 17 år, og første gang har jeg har hørt amerikansk hiphop (ellers stod den på Razz, MGP 4ever) var Eminem. Der har jeg været 8 år, siddet i hvad der skulle vise sig at være det hårde Bagsværd, og set videoen til Like Toy Soldiers på MTV. Senere blev jeg så revet rundt i hele manegen da de kørte det dér "10 by 1", så fik jeg lige fra The Real Slim Shady til Lose Yourself, og så var jeg ligesom tabt.

Min fortid med Eminem medfører så også, at jeg selvfølgelig er ganske "farvet" når jeg lytter til hans nyere musik. Sandheden er, at man (jeg) altid til en vis grad kan bestemme hvilket noget musik man vil kunne lide. Jeg ønsker virkelig at kunne lide Ems nye musik, da jeg ved hvor meget hans tidligere musik har givet mig som yngre. Derfor skal der langt mindre til at imponere mig når det kommer fra hans mund. Lige så kunne jeg forestille mig, at mange ældre hiphoppere er negativt indstillet når det lytter til ham. Og det er jo fair nok, sådan har jeg det da også hvis jeg lytter til USO, altså come on, det er let nok at hade musik.

Desperados er et super fedt nummer. Virkelig en skam at Bugz aldrig nåede at opleve D12s gennembrud, for han var en knalddygtig MC. Men hvis der skal gå historie i den, er sandheden at hvis ikke Bugz var død, ville Eminem som udgangspunkt aldrig været blevet medlem efter sit solo-gennembrud. Eminem havde fået succes med The Slim Shady LP, og havde nu muligheden for at føre D12 frem i lyset. D12 skulle bestå af de 6 dygtigste MCer (udover Em naturligvis) fra Detroit; Swift, Proof, Bizarre, Kon Artis, Kuniva og Bugz. Da Bugz så blev dræbt, hoppede Eminem ind som substitut, og derfra er resten historie. Hans berømthed hjalp naturligvis gruppen en smule længere frem end musikken muligvis berettigede, omend der virkelig er tale om 5 (Bizarre er undtaget) rigtig dygtige rappere.

For lige hurtigt også at knytte en kommentar til Naughty By Nature: Hands down for Treach. Har meget svært ved at nævne nogle rappere der teknisk er bedre end han er. Shit han er dygtig.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time