Dato og tid er 17. august 2018, 14:09

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Lo-Fi beats
V.I.P.
V.I.P.
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Post noget lo-fi stads i den her moder!!!

Er jeg den eneste her inde der digger lo-fi beats eller hva?

Billede

Greased Up Records

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh. S
De 2 sidste er nice nok, men de første er sgu ikke lige mig

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger

Ved ikke om det er lo-fi, men når vi er i den stil art skal Pikk da klart nævnes..

http://www.soundclick.com/bands/page_so ... ID=9642941 :D

Fast Bruger
Fast Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: København, Nørrebro
Du er ikke den eneste!

Jeg har bare ikke hørt meget af det i dansk hiphop, jeg ved ikke om det er lidt for alternertivt, til den hjemlige scene lige nu.

Men der er kommet ret mange amerikaner på soundcloud, som er dygtige til at lave det. Så mon ikke det også kommer frem i Danmark om lidt tid. Her hjemme har jeg kun hørt dig og Eolq lave det.

Jeg har også rodet lidt med det selv, men ikke noget der har været udgivelses værdigt. Men det sker nok på et tidspunkt!

V.I.P.
V.I.P.
Brugeravatar

Sygt Pikk-track. Det kendte jeg sgu ikke!

Femma'r,- post noget!

Jeg tror sgu ikke at Eloq har lavet noget som helst lo-fi ærlig talt.

LORD BEATJITZU!!!

Greased Up Records

Admin
Admin
Brugeravatar

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der definerer Lo-Fi?

Det sidste du postede lyder bare som ganske almindeligt hiphop i mine ører. Det samme gælder for pikk-tracket.

Edit:

De 2 første tracks og slutningen af nummer 3, lyder virkeligt af lort. Hader ting der lyder af lort, bare fordi en eller anden klovn syntes at lort er fedt. Forstå mig ret, jeg elsker støvede samples og smadrede trommer, men at gøre det til noget unikt at få musik til at lyde direkte dårligt (lydkvalitetsmæssigt) er sgu lige lidt for kunstnersmart i min verden.

Redaktør
Redaktør
Brugeravatar

Geografisk sted: Göteborg
Enig med Femmar...og det er jo ikke bare lydkvaliteten...jeg kan godt lide beskidte, skæve og støvede ting, men i min verden er det uforståeligt at nogen kan nyde at lytte til ting som nr 2 track i øverste post...no offence, jeg forstår bare ikke rigtig den slags "musik" :mrgreen:

V.I.P.
V.I.P.
Brugeravatar

Femma´r skrev:
Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der definerer Lo-Fi?

Lo-fi (from the term "low fidelity") is lower quality of sound recordings than the usual standard for music. The qualities of lo-fi are usually achieved by either degrading the quality of the recorded audio, or using certain equipment. Recent uses of the phrase have led to it becoming a genre, although it still remains as an aesthetic in music recording practice. Many lo-fi artists use inexpensive cassette tape recorders. The term was adopted by WFMU DJ William Berger who dedicated a half hour segment of his program to home recorded music throughout the late '80s under the name Lo-fi.

Femma´r skrev:
Det sidste du postede lyder bare som ganske almindeligt hiphop i mine ører. Det samme gælder for pikk-tracket.

FEDT! Det er jo dejligt!

Femma´r skrev:
Edit:

De 2 første tracks og slutningen af nummer 3, lyder virkeligt af lort. Hader ting der lyder af lort, bare fordi en eller anden klovn syntes at lort er fedt. Forstå mig ret, jeg elsker støvede samples og smadrede trommer, men at gøre det til noget unikt at få musik til at lyde direkte dårligt (lydkvalitetsmæssigt) er sgu lige lidt for kunstnersmart i min verden.

Jeg forstår så udmærket. Men jeg (klovn) gør det også selv og synes at det lort lyder fedt.
Jeg tror til dels at det er fascinationen af smadder. Efter at have brugt så lang tid på at begå mig i en verden hvor der bliver lagt øre til hver enkelt lille detalje i mixet, er det meget befriende at kunne fokusere på noget andet end at sidde og pille ved parametre, automatisere og fluekneppe.

jc skrev:
Enig med Femmar...og det er jo ikke bare lydkvaliteten...jeg kan godt lide beskidte, skæve og støvede ting, men i min verden er det uforståeligt at nogen kan nyde at lytte til ting som nr 2 track i øverste post...no offence, jeg forstår bare ikke rigtig den slags "musik" :mrgreen:

Haha! Stop! Jeg kommer til at fremstå som en freak herinde. Well,- smag er smag, men det er vi enige om... Jeg elsker det lort (for tiden). Når jeg bliver ældre (host), vil jeg sikkert rynke på næsen af det.
Pt. er det nu bare et friskt pust for mig, i en verden hvor beats lyden som krystalglas for tiden.

Men selv inden for lo-fi er der da også forskel på lortelyd og god lyd.

Greased Up Records

Admin
Admin
Brugeravatar

Du kan i teorien vælge hvilket som helst track og smide en limiter på og suge alt dynamikken væk, og så er det Lo-fi? :twisted:

Admin
Admin
Brugeravatar

Cypress Hill - Stoned Raiders (lo-fi mix)

:P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P :P

Super Bruger
Super Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
har det lidt på samme måde som sjatter hans, jeg elsker noget rugged 8 bit skidt - mest af alt fordi lyden er så kompromisløs.. et nøgleord vi (seriøst) mangler i dansk hiphop!
finder det måske ikke så passende til rap, men som instrumental musik synes jeg at det fungerer fint

billedet er relateret, det er bryster, så jc og femmar også får noget ud af tråden
Billede

Fast Bruger
Fast Bruger
Brugeravatar

Geografisk sted: København, Nørrebro
Hvis Eloq ikke har lavet lo-fi beats, har han i hvertfald fået meget inspiration fra dem. Han har mange 8bit elementer med I sine beats, men det kan da godt være det ikke er helt i gennem lofi. Hvad er din præcise defination?

V.I.P.
V.I.P.
Brugeravatar

B.M.P. skrev:
Hvis Eloq ikke har lavet lo-fi beats, har han i hvertfald fået meget inspiration fra dem. Han har mange 8bit elementer med I sine beats, men det kan da godt være det ikke er helt i gennem lofi. Hvad er din præcise defination?

Lo-fi er ikke det samme som at bruge 8-bit lyde, og dog, hvis du tænker i bits her.

"Lo-fi (from the term "low fidelity") is lower quality of sound recordings than the usual standard for music. The qualities of lo-fi are usually achieved by either degrading the quality of the recorded audio, or using certain equipment. Recent uses of the phrase have led to it becoming a genre, although it still remains as an aesthetic in music recording practice."

Hvad Eloq angår har han sikkert, til sine gamle ting, fået noget inspiration fra Dibiase, Devonwho og andre producere der kan lide den der chip-tune lyd etc.

Femma´r skrev:
Du kan i teorien vælge hvilket som helst track og smide en limiter på og suge alt dynamikken væk, og så er det Lo-fi? :twisted:

@Femstar:
Ha ha. Ud fra de bud jeg er kommet med so far,- ja så kommer det jo til at fremstå sådan, men det var nu ikke meningen. De har alle bare brugt den hidsige comp der findes på 404'eren gætter jeg på.

Men det er jo ikke alle der gør det. Hvis du sætter dig ned og høre albummet Ardour med Teebs, (hvad er odds'ne???) kan du høre det som eksempel. GLIMRENDE ALBUM!

Nå men mere kompresser-helvede, jaaaaa hurraaaa!:

Greased Up Records

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

Vil også sige at meget det du har postet nærmere er glitch hop, fremfor lo fi hiphop.
Vil mene at det er her lofi https://soundcloud.com/sunraw/04-beats- ... ttape-2006
:D :D

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

Måske ikke helt nede i støvet lofi, men der hænger et lofi feel over det

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time