Dato og tid er 15. oktober 2018, 23:27

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

I går bestemte jeg mig for at jeg ville have fiskefilet til aftensmad, så det lavede jeg og satte mig foran tv for engang skyld. Der var så ”Huset på Christianshavn” på DRK og pludselig kørte der en sang i afsnittet, som jeg syntes lød meget spændende. Jeg fandt efterfølgende samme afsnit på ”Bonanza” på DRs hjemmeside og rippede klippet ud og uploadet det til youtube, da jeg gerne ville finde ud af hvilken sang der kørte.

Jeg har også fundet afsnittet på imdb: http://www.imdb.com/title/tt0608688/ < Men der står desværre ikke rigtig noget info om musik :P

Afsnittet er fra 1975 og hedder ”Meyers far”. Nogen forslag til hvad det kunne være?
Den Moog agtige synth lyd minder mig lidt om den man høre i Ohio Players ”Funky Worm” fra 1972 fra deres ”Pleasure” album.

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

Hæhæ, det lyder sgu fedt! Har du prøvet den dér app der kan genkende musik? Har aldrig selv prøvet den, men det kunne da være en mulighed, om end den sikkert har et for smalt "bibliotek".

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

KC Kontrol skrev:
Hæhæ, det lyder sgu fedt! Har du prøvet den dér app der kan genkende musik? Har aldrig selv prøvet den, men det kunne da være en mulighed, om end den sikkert har et for smalt "bibliotek".

I første omgang havde jeg forsøgt at rippe lyden ud og uploade den til et par af de der sound recognizers, som lå online, men det ser ikke ud til at de kan genkende det. Jeg tænker lidt at de der apps kun er til mere kommercielt musik?

Lydfil:
http://www.sendspace.com/file/mks8br

Derfor oprettede jeg indlægget herinde, da jeg ved at der er ret mange ”pladesamlere” herinde, som har dyb ekspertise :)

Hardcore Bruger
Hardcore Bruger
Brugeravatar

Svaret er fundet: (Lyt fra: 01:26) (Ike & Tina Turner - Nutbush City Limits)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time