Dato og tid er 16. oktober 2018, 09:40

Alle tider er UTC + 1 time

Forumregler

Indlæg der ikke følger skabelonen vil blive slettet uden varsel. Max ET link pr. indlæg.

Du kan give et indlæg 1-6 stjerner. Prøv ikke kun at give stjerner, men også komme med noget feedback på musikken.

Du kan ikke give dig selv stjerner.

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] • KARAKTER: Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet. 
Forfatter besked
Fast Bruger
Fast Bruger
Brugeravatar

Produceret af: AMIG
Kunstner: AMIG

Hey peeps

Har lavet et track, men synes min stemme fremstår meget kunstig. Kan sgu ikke finde ud af om jeg skal droppe Soundgoodizer eller om det måske bare er selve masteringen jeg har gjort noget galt i.
Alt i alt vil jeg bare have hele tracket meget mere "clean". Det er så grumset og er bare ikke erfaren nok til at løse det selv uden hjælp.

Nogen der kan bidrage med nogle gode ører og råd? :)

Mvh

også efterlader gode tilbage.

Bruger
Bruger

Kender ikke soundgoodizer, men det ligner ikke noget, jeg ville bruge.

Mener du at din stemme er grumset eller hele nummeret? har du brugt soundgoodizer tingen som mastering effekt?

Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH NV
Umiddelbart aner jeg ikke hvilken mic du har indspillet i, hvordan dit setup er, eller hvor du har indspillet. Skal jeg udelukkende give dig råd vedr. dit mix så synes jeg følgende:

1. Din vokal er for lav i forhold til tracket.
Prøv at følge vores tutorial vedr. parallel compression, som du finder her:

2. Du ville få gavn af at give din vokal en de-esser, da dine s'er gør ondt i ørene. OG evt. fjerne lidt af toppen i eq'en også. Din vokal er alt for diskant.

3. Skru lidt ned for reverben på dit vokalspor også, det er alt for meget og mudrer din lyd synes jeg.

Det tror jeg ville hjælpe dig i dit mix i hvertfald.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] • KARAKTER: Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet.Stjerner: 0, 0.00 er gennemsnittet. 

Alle tider er UTC + 1 time